Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Marc Alcaraz Diez
Marc Alcaraz Diez
Monitor i Responsable d'esplai
Sóc mestre d'educació especial, vaig treballar durant un any a una escola però de seguida vaig tornar als meus orígens educativament parlant, i vaig esdevenir responsable de l'Esplai Espurnes (Esplugues de Llobregat) on participo des dels 5 anys. Actualment estudio psicologia a la UOC.

The three things I’ve learned

1

Les emocions són irrenunciables

És tan difícil educar si les emocions no hi són presents, els entorns educatius han de ser un espai vital de l'infant o el jove, un lloc on sentir-se acollit i escoltat a tots nivells i no una mena de creació artificial on certs aspectes no hi tenen cabuda. L'escolta passa per saber també quin és l'estat d'ànim de cada nen/a, adaptar-se i donar-hi resposta. L'amor, la passió, l'humor, entre d'altres, contribueixen a fer una educació real i útil per la vida.
2

Comprometre's

Per la meva experiència no hi ha res més efectiu educativament parlant que sentir-se vinculat a un projecte. Aconseguir que l'infant sigui el protagonista real del seu procés educatiu i exigir que gradualment assumeixi responsabilitats per anar avançant cap a un objectiu concret. Podem fer una pas més enllà i parlar de compromís social, una educació que ajudi a crear ciutadans sensibles al seu entorn i que es comprometen amb aquest.
3

Crear xarxa

Què podem aconseguir si cadascú estira del seu extrem de la corda? L'educació és un procés prou important i a l'hora multidisciplinar com per pensar a petita escala, seria ideal que tots els agents educatius que passen pel dia a dia d'un infant poguessin tenir contacte i cercar criteris i estils educatius comuns. La idea de la tribu, de la comunitat si voleu, no queda tan lluny, pot ser ens cal ser una mica menys institucionals i tornar a l'origen dotant-nos d'un toc de naturalitat.
Other voices from the educational community
Natàlia Gomà Argilaga Natàlia Gomà Argilaga
Psicòloga social
Disseny d’una política pública de proximitat des de les...
Carme Porta Abad Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
L'aprenentatge és vital
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Laia Pineda Rüegg Laia Pineda Rüegg
Cap de Projectes en Educació
Educar és reconèixer l’altre
hipatia angelica lopez fraga
docente
aprender a aprender
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó

More information