We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views
Franc Ponti Roca
Professor a EADA
Doncs em dedico a intentar comprendre com funciona la creativitat en les persones i la innovació a les organitzacions. Sóc professor a EADA sobre aquests temes, tinc 5 llibres publicats sobre la matèria i viatjo per tot el món impartint seminaris, conferències i tallers.
Per aprendre cal escoltar i, després, desobeir fins al punt de trobar el camí propi. L'educació ha d'anar contra el poder establert, mai a favor. Com deia Foucault, l'educació no pot servir per a crear "cossos dòcils i adaptats".
2
Pensar a l'inrevés
Cal pensar de manera oposada als estàndards oficials. No serem creatius si no trenquem els esquemes del pensament convencional. Només pensant a l'inrevés aprenem a mirar el món des d'una perspectiva provocativa i fresca.
3
Divertir-se
No s'aprèn sense diversió. No m'agrada gens l'expressió castellana "la letra con sangre entra". Em sembla patètica. Jo només aprenc quan em sento fascinat i meravellat amb una idea o concepte. I això acostuma a ser divertit.
Other voices from the educational community
Neus Ferran Biera
Docent
Tothom a classe vol aprendre
Jenny Isabel Flores Flores
Prof. de educación básica
Aprender a aprender
Xavier Úcar
Catedràtic de Pedagogia Social
La importància de l'aprenentatge informal
Carles Barba Boada
Vicepresident Fundació Catalana de...
Més enllà de l'escola, en el lleure hi ha vida educativa
Vanesa Berlanga Silvente
Professora associada - Universitat...
La estadística: un reto para los universitarios
Anna Espasa Roca
Directora del Programa de...
La importància del feedback en el procés d’aprenentatge
Marc Alcaraz Diez
Monitor i Responsable d'esplai
Les emocions són irrenunciables