Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Pujadas Ribalta
Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Figueres 1958. Estudis: Magisteri 1978 i Pedagogia 1983. Col·legi Dr. Carulla d'Arbúcies fins 1997. Actualment orientador de centre a l'institut Montsoriu d'Arbúcies. He fet de Caps d'Estudis i director a EGB i coordinador pedagògic a secundària. Autor de "l'Ensenyament en la societat arbucienca 1592-1975" (llibres el segle 1997). Consell de redacció responsable d'educació (1993-2008) de la revista Perxada.

Les tres coses que he après

1

Acompanyem persones que creixen en societat

El centre del nostre servei és l'alumnat. La nostra relació amb les famílies, l'administració, l'entorn,... està en funció dels notres alumnes i no al revés. Ells són persones i vetllem per la seva salut física i emocional, la formació ètica i moral i el creixement intel·lectual. Allò de sempre: sans, bons i savis. Acompanyem l'alumnat en la definició progressiva del seu projecte de vida en una societat canviant.
2

Cal que fem actuacions concretes amb visió global

Els educadors necessitem una visió global (de la persona, del coneixement, de l'entorn) i dominar alguns aspectes concrets (el que anomenem especialitats). La formació dels alumnes és el resultat de la interacció amb diferents maneres de fer, però també cal que hi hagi un deniminador comú.
3

Cal que treballem en equip amb aportacions personals

Educar és una feina col·lectiva. Els docents necesitem estar ben ubicats en el centre per a poder treballar bé en equip, a partir de les diferents maneres de fer, les quals s'han de complementar entre elles. Hem de compartir un llenguatge comú i poder fer aportacions a l'equip.
Altres veus de la comunitat educativa
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Imma Palahí Pibernat Imma Palahí Pibernat
Mestra d'educació infantil i...
El grup: conèixer i respectar
Miquel COMAS MOLINÉ Miquel COMAS MOLINÉ
Meteoròleg educador
Actituds
Coral Regí Rodríguez Coral Regí Rodríguez
Directora Escola Virolai
El canvi educatiu requereix lideratge
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Melania Muñoz Castillo Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en...
Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle
Josep Maria Jarque Jutglar Josep Maria Jarque Jutglar
Aprenent de mestre
Els llibres que duc sota el braç

Més informació