Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Miquel Àngel Prats i Fernández
Miquel Àngel Prats i Fernández
Mestre i Pedagog. Director dels estudis de Grau d'Educació Infantil a la FPCEE Blanquerna - URL
Mestre, Psicopedagog i Doctor en Pedagogia per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Actualment, és el Director dels estudis de Grau d’Educació Infantil a la FPCEE Blanquerna, professor de Tecnologia Educativa i investigador responsable de la línia eduTIC del Grup de recerca consolidat PSiTIC (Pedagogia, Societat, Innovació i TIC) de la FPCEE Blanquerna de la Universitat Ramon Llull. És també assessor pedagògic del CETEI (Centre de Tecnologies Ituarte), col·laborador del Projecte Edu21 i d’Infonomia.com.

Les tres coses que he après

1

Coresponsabilitat educativa

La necessitat que els diferents agents educatius s'impliquin en el fet educatiu és un tema clau per repensar l'educació del segle XXI. En la meva experiència, quan demanem a altres agents quin és el seu grau de responsabilitat en qüestions educatives acostumem a tenir un elevat grau de sensibilització i reflexió que fa crear el sentiment de pertinença a un projecte més gran.
2

Treball en xarxa

De cara a repensar l'educació del segle XXI, és també necessari ser creatiu i pensar de forma alternativa, és a dir, sumar esforços, ajuts, idees, agents socials, projectes, sinèrgies,... En la meva experiència, quan es treballa pensant en xarxa el resultat acostuma a ser sempre molt més enriquidor ja que la "taca d'oli" és més expansiva i arriba a espais i sectors on probablement no ho havíem previst amb anterioritat.
3

Innovació i tecnologia

Un dels factors clau en l'educació del segle XXI és, sense dubte, l'impacte de la tecnologia a l'educació i els seus efectes beneficiosos en els processos didàctics. En la meva experiència, els projectes que han repensat l'acte educatiu en presència de la tecnologia han estat molt més profitosos i han perdurat al llarg del temps que aquells projectes que només s'han limitat a "afegir" tecnologia en el sistema.
Altres veus de la comunitat educativa
Josep Castillo Josep Castillo
professor i tutor de secundària i...
L'escola que no canvia el món el reprodueix i el justifica
María José García San Pedro María José García San Pedro
Directora del Departamento de...
Observar la mirada de cada alumno
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Roser Argemí Relat Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació...
El COMPROMÍS mou muntanyes
Marina Sambola Palau Marina Sambola Palau
Mestra
Mirar
Jordi Domènech Casal Jordi Domènech Casal
Professor de Secundària i formador...
Fer més potent el sentit comú, no substituir-lo
Nélida Zaitegi de Miguel Nélida Zaitegi de Miguel
Maestra, pedagoga e Inspectora de...
EDUCAR ES ENSEÑAR A SER BUENA PERSONA, BUENA CIUDADANA Y BUENA...

Més informació