Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Henry Levin
Henry Levin
Càtedra William H. Kilpatrick d’Economia i Educació en el Teachers College de la universitat de Columbia.

Henry M. Levin és especialista en economia de l’educació. És titular de la càtedra William H. Kilpatrick d’Economia i Educació en el Teachers College de la universitat de Columbia.

Les tres coses que he après

Els mètodes de finançament de l’educació tenen una influència profunda tant en la forma de l’educació com en els seus resultats.
1

Finançament educatiu en el futur

Històricament, la majoria dels països finançaven els seus sistemes educatius amb recursos públics, tot i que les famílies i les organitzacions religioses podien utilitzar els seus recursos per a l’educació privada. Avui, ens movem ràpidament cap a un sistema de finançament educatiu molt més divers on les fonts públiques i privades financien l’educació tant a nivell institucional com estudiantil. Hi ha tres raons que expliquen aquesta tendència: recursos públics insuficients per a l’expansió de l’escola; insatisfacció envers els sistemes públics d’educació; i noves formes d’educació que competeixen amb les escoles tradicionals.

2

Nous sistemes de finançament

Habitualment, els nous sistemes de finançament posen de relleu la major autonomia i flexibilitat de l’organització educativa. Els sistemes que utilitzen vals educatius són particularment interessants ja que estan parcialment finançats per les autoritats públiques però es complementen amb recursos institucionals o familiars privats. S’argumenta que aquesta modalitat augmenta  tant l’eficiència com l’efectivitat de l’educació, així com l’equitat.

3

Avaluació dels nous sistemes de finançament

Donada la influència profunda de les comparacions internacionals de l’educació a partir dels resultats dels tests, aquest és el criteri que s’utilitza habitualment per a l’avaluació. Aquest criteri, no obstant, no té en compte altres objectius de l’escola, com ara la igualtat de tracte i de resultats, o altres resultats a banda de les notes dels exàmens (per exemple, l’adaptabilitat, la creativitat i la cohesió social).

Així doncs, entendre les implicacions dels nous sistemes de finançament de l’educació requereix uns sistemes d’avaluació molt més exhaustius.

Altres veus de la comunitat educativa
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
Joaquim Núñez Cabanillas Joaquim Núñez Cabanillas
Inspector d'Educació
Dels entorns d'aprenentatge
Anna Forés Miravalles Anna Forés Miravalles
Professora Universitària
Ensenyar és aprendre dues vegades
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial
Xavier Orteu  i Guiu Xavier Orteu i Guiu
Director d'Insercoop,...
Una relació diferent amb el temps
Pere Marquès Graells Pere Marquès Graells
Professor i investigador educatiu
Fets: vivim en una nova Era/Cultura, ara som “i-persons” i...

Més informació