Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre
Estem en un moment de canvi i els que ara estem a les aules hem d’encapçalar la revolució educativa. Ens cal molta formació, aprenentatge constant, idiomes i estar al dia de l’acualitat. Hem de ser “sherpes” per als alumnes i guiar-los en un camí que sovint fa molta pujada. Als professors ens cal fer autocrítica i aprendre cada dia a fer millor la nostra feina.
2
Que ens cal corregir menys i avaluar més
És el gran repte: renovar els criteris d’avaluació. Oferir alternatives als exàmens i potenciar la comunicació oral. Al capdavall dels exàmens només en miren la nota i no les correccions. Per tant, que siguin ells mateixos qui es corregeixin, que treballin en projectes i que l’avaluació sigui continuada. En definitiva “fer fer” als alumnes i intentar no penalitzar l’errada sinó la inactivitat.
3
Que el millor de la feina… són els alumnes
Perquè gràcies a ells l'aprenentatge és recíproc. Perquè les millors classes són aquelles molt vivencials, participatives i amb molts exemples. On tothom s’hi deixa la pell. I perquè després de 10 anys fent de professora he descobert que el que més recorden de mi mai té a veure amb el temari. No vull que els alumnes aprenguin de mi, vull que aprenguin… amb mi.
Altres veus de la comunitat educativa
Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Nélida Zaitegi de Miguel
Maestra, pedagoga e Inspectora de...
EDUCAR ES ENSEÑAR A SER BUENA PERSONA, BUENA CIUDADANA Y BUENA...
Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...
Carles Monereo Font
Professor de Psicologia de l'...
Mai aprenem sols
Berta de Dios Garcia
Professora d'anglès, tutora i...
La importància de les emocions
Joan Sanz Bartra
Actor de doblatge i guionista
Aprendre és una addicció
Daniel Cassany
Docent i investigador
Més aprenentatge i menys ensenyament