Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jaume Francesch Subirana
Jaume Francesch Subirana
Psicopedagog/President d'ACPO (associació catalana de psicopedagogia i orientació)
Sóc psicòleg de formació i psicopedagog de professió, he participat en el món dels moviments associatius lligats a l'escola m'interessen les propostes lligades als valors comunitaris i poc o gens aquelles que justifiquen o potencien l'individualisme. M'agrada estimar i ser estimat i per mi l'altre és fonamental per poder viure.

Les tres coses que he après

1

Compartir

La meva escola, era un lloc on compartir es feia necessari per superar les dificultats del moment, compartir els jocs, els materials i fins i tot els aliments.
2

Respectar

No es podia compartir,sense respectar, sense considerar l'altre com un del grup, de la colla. No es podia respectar sense compartir, sense conèixer,sense estimar. Calia que tots tinguéssim una mirada comú per sortir de l'ensurt.
3

Aprendre a aprendre

Quant la llengua era maltractada, vàrem aprendre a considerar-la en les nostres relacions en les nostres comunicacions. Fèiem servir les nostres habilitats i capacitats per construir un entorn en el qual parlar i aprendre a parlar. Entre tots érem conscients del que ens servia i ens era útil i del que no calia. Fins i tot sense saber-ho avaluàvem.
Altres veus de la comunitat educativa
Antònia Darnés Surroca Antònia Darnés Surroca
Psicopedagoga, Escola Andorrana,...
Només amb una escola pública forta, majoritària i prestigiada...
Xavier Úcar Xavier Úcar
Catedràtic de Pedagogia Social
La importància de l'aprenentatge informal
Joan Joan
professor de secundària jubilat
L'alumne, al centre
JAUME BELLERA SOLÀ JAUME BELLERA SOLÀ
Professor de la Facultat d'...
Cada circumstància és un camí per recórrer
Roser Argemí Relat Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació...
El COMPROMÍS mou muntanyes
Imma Palahí Pibernat Imma Palahí Pibernat
Mestra d'educació infantil i...
El grup: conèixer i respectar
Josep Manuel Prats
President de Fapel
Objectius basats en la persona

Més informació