Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Joan Llisterri Homs
Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Fa molt poquet que m'he llicenciat en Psicologia i tinc alguns projectes al cap i per ara, encara que ja tinc feina en un altre camp, estic cercant nous horitzons professionals relacionats amb la psicologia i l'educació. Estic desenvolupant un mètode de planificació individualitzada d'hores d'estudi per a períodes d'avaluacions que espero que pugui acabar ajudant a moltíssims estudiants a través d'alguna comunitat educativa virtual o d'alguna aplicació per a dispositius mòbils, que són els suports on adquiriria tota la seva potencialitat.

Les tres coses que he après

1

Cada alumne és un món

De vegades sembla que entre tots oblidem que cada persona és diferent. Sé que és difícil ajudar a grups d'estudiants alhora de forma òptima, però cal fer tot el possible per a tractar-los com el que són quan es tracta d'abordar el seu procés d'ensenyament/aprenentatge': identitats individuals i alhora socials diferents de la resta del món...
2

L'entorn de l'alumne

És imprescindible la intervenció o l'observació, en funció del que s'escaigui a cada moment, de tot allò que envolta l'alumne quan pensem a ajudar-lo el millor possible. Hem de tendir, sempre, a analitzar totes i cadascuna de les parts del seu entorn per a trobar preguntes i respostes
3

La filosofia instruccional

Cal revisar pràcticament de forma rutinària i periòdica la metodologia instruccional o didàctica que apliquem a l'alumnat. Sempre és millorable i si demanem a l'estudiant que progressi no podem quedar-nos enrera quant a autoexigència. L'actual paradigma, segons el meu punt de vista, no és l'adequat per a enfrontar-se a les condicions socioeducatives actuals.
Altres veus de la comunitat educativa
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos
Silvia Soldevila Bueno Silvia Soldevila Bueno
Operaria en una fàbrica
Teoria i pràctica
Lluís Vallvé Cordomí Lluís Vallvé Cordomí
Mestre i responsable Programes de...
He après a esperar
Jordi Jubany i Vila Jordi Jubany i Vila
Mestre, Antropòleg i Assessor TIC.
Aprendre a aprendre al llarg de la vida
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música és una eina extraordinària
Oriol Homs Ferret Oriol Homs Ferret
Sociòleg
L'avaluació sistemàtica és una de les principals eines de...
Víctor Ranera i Martín Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent

Més informació