El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament desigual per als desiguals
El sistema educatiu ha de fer possible que els centres educatius amb més problemes d'aprenentatge rebin més recursos i que els alumnes amb menys possibilitats econòmiques rebin més suport financer públic
2
L'educació no obligatòria ha de garantir que cap estudiant quedi esclòs per motius econòmics
Els ensenyaments no obligatoris (postobligatoris) no han de ser gratuïts, però el cost no es pot repartir uniformement entre els estudiants. El sistema de preus públics (taxes) ha de tenir en compte les diversitats de renda i el sistema de beques ha de prioritzar la mancança de recursos al rendiment acadèmic.
3
Suport (no incondicional) al professorat
El sistema de finançament ha de poder premiar als bons professionals i donar incentius econòmics per a què es desenvolupin i mantinguin programes d'aprenentatge exitosos. L'esforç i la iniciativa ha de tenir una conseqüència económica i professional
Altres veus de la comunitat educativa
Josep M. Vilalta Verdú
Secretari Executiu, Associació...
La formació al llarg de la vida
María José García San Pedro
Directora del Departamento de...
Observar la mirada de cada alumno
Montserrat Vergé Grau
Professora
L'ensenyament ha d'ajudar l'alumne a fer-se...
Carles Barba Boada
Vicepresident Fundació Catalana de...
Més enllà de l'escola, en el lleure hi ha vida educativa
Estel Paloma
Professora al Batxillerat i a la...
MAKERS
Paqui Martí del Peral
Administrativa
Colaboración
Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva