Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
JUANJO RODRÍGUEZ HERNANDEZ
JUANJO RODRÍGUEZ HERNANDEZ
PROFESSOR D'ESO/CAP D'ESTUDIS ESO
Treballo en el món de l'Educació des de fa més de 30 anys, primer a barcelona i més tard a Figueres (sempre a la concertada) Mestre de Ciències d'EGB, Llicenciat en geografia i Hª, en teologia i estudiant Humanitats

Les tres coses que he après

1

EDUCAR ÉS UN PRIVILEGI

La nostra feina i la nostra vtasca ens fa privilegiats de mantenir un contacte diari amb el jovent, amb els alumnes i els exalumnes. La gratificació és incomparable
2

QUI ENSENYA ÉS QUI MÉS APREN

sense cap mena de dubte. El fet d'ensenyar t'obliga a estar al dia, a formar-te,...el fet d'haver d'explicar coses fa de nosaltres persones en constant aprenentatge. D'aqui la importància que els alumnes ensenyin als alumnes
3

L'APRENENTATGE HA DE SER SIGNIFICATIU

Indubtablement. Hi ha un aprenmentatge mecànic i acadèmic que serveix per anar escalant posicions...però en realitat no és aprenentatge. L'autèntic aprenantatge és aquell que sorgeix de la motivació i aporta significativitat
Altres veus de la comunitat educativa
Aina Tarabini Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
Carme Porta Abad Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
L'aprenentatge és vital
Gerard Ferrer Esteban Gerard Ferrer Esteban
Recercador en educació
Separar no compensa
Marta López Dalamau Marta López Dalamau
Mestra d'Educació Infantil i...
L'ús que en fem dels recursos materials
Pepe Menéndez Pepe Menéndez
Director adjunt de Jesuïtes...
Ajudar a la comunitat educativa a centrar-se en el què volem...
Montse Riera Torrecillas Montse Riera Torrecillas
Pedagoga
Són més importants els procediments que els continguts
Damià Perpinyà Damià Perpinyà
Tècnic docent en el Servei de...
L’alumne protagonista

Més informació