Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ramon Benet Franch
Ramon Benet Franch
Professor de FP
Porto 37 anys treballant a l’escola Joan 23 de Bellvitge. Aquest anys es poden dividir en tres grans etapes: . 15 anys de mestre i coordinador de la Segona Etapa d’EGB . 18 anys de Director d’Infantil i Primària . Actualment estic a l’etapa de FP de professor, coordinador i tutor de pràctiques d’un Cicle de Grau Superior d’Educació Infantil.

Les tres coses que he après

1

Una certa dosis d’inseguretat és bàsica per ser un bon professor

Es difícil definir la dosis exacta d’inseguretat necessària per ser un bon mestre. Potser la podria comparar amb la que tenim quan entren per primera vegada a una aula o impartim per primera vegada una assignatura. Una dosis correcta d’inseguretat ajuda a: 1. Tenir una millor predisposició en preparar-te les classes 2. Ser receptiu als comentaris dels alumnes i als consells dels companys 3. Dedicar un temps, quan acabem una classe, a reflexionar sobre com ens ha anat i així poder gaudir de les coses que han sortit be o trobar elements de millora. 4. Que els alumnes ens vegin més humans i els sigui més fàcil apropar-se a nosaltres.
2

El treball en equip imprescindible per progressar professionalment

El treball en equip ens ajuda a: 1. Saber aprofitar la feina que fan els altres 2. Saber-nos posar fites en comú, és a dir, a tenir una responsabilitat compartida en l’assoliment dels objectius. 3. Potenciar i posar en pràctica valors personals com: saber posar-se al lloc de l’altre, reconèixer les teves limitacions, valorar les potencialitats de les altres persones. 4. Donar model als alumnes de com treballar en equip 5. Donar claredat als alumnes respecte al camí per on els professors els demanen que caminin, és a dir, a saber que esperem d’ells. 6. Distribuir-nos la feina i així poder arribar a tots els alumnes i disminuir la pressió a la que els docents estem sotmesos en el dia a dia de l’aula.
3

Investigació, innovació i experimentació aspectes necessaris per no caure en la rutina i no perdre motivació.

La feina d’un professor està limitada per uns paràmetres molt concrets que fan que hi hagi poca variació en el transcurs dels anys. Sinó hi ha una voluntat explicita del professor en canviar, rectificar i experimentar coses noves pot passar que s’habituï a repetir any darrera d’any les mateixes classes, les mateixes activitats, les mateixes proves... Si això passa és fàcil que desprès d’uns anys la seva feina sigui rutinària i hagi perdut tota possibilitat de motivació. Innovar, experimentar amb rigor, compartir les coses que han funcionat, publicar treballs i experiències exitoses... són coses que ajuden a veure la feina de l’aula d’una forma més viva i canviant. Actualment se’ns demana als professors formació permanent. Penso que la millor formació és la que parteix d’aprendre a millorar la pràctica docent des de la recerca de solucions als problemes reals que ens trobem a l’aula.
Altres veus de la comunitat educativa
Carme Mayugo i Majó Carme Mayugo i Majó
Educomunicadora
L'educació com a experiència de vida
Montserrat Vergé Grau Montserrat Vergé Grau
Professora
L'ensenyament ha d'ajudar l'alumne a fer-se...
Josep Maria Martorell Benach Josep Maria Martorell Benach
Docent a 2ària
Transmetre
Luis Antonio Medina Gonzalez Luis Antonio Medina Gonzalez
Profesor-lider. Profesor primario
RESPETO A LOS SABERES ANCESTRALES
MARTA ANGERRI FEU MARTA ANGERRI FEU
SECRETÀRIA GENERAL DEL CERCLE D...
L'autonomia dels centres
Xavier López Ortín Xavier López Ortín
Cap d'estudis Escola Miquel...
L'alumne és la "diana" de qualsevol decisió
Deysi Adelaida Cabrera Meza
inspectora general/ Lic....
Aprendizaje

Més informació