Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Angel Castiñeira Fernandez
Angel Castiñeira Fernandez
Director del dept. de Ciències Socials a ESADE
Vaig entrar en contacte amb el món educatiu amb 3 anys d'edat i ja no l'he abandonat. He tingut responsabilitats en l'educació del lleure (monitor, director d'esplai i formador de monitors d'esplai), a l'educació secundària (catedràtic de Filosofia a diversos instituts), a l'educació universitària (ESADE-URL) i a la formació de directius (Executive Education d'ESADE). Actualment sóc professor del Dept de Ciències Socials d'ESADE, director de la Càtedra de Lideratges d'ESADE i director de l'Observatori de Valors de la Fundació Lluis Carulla. M'he dedicat també a la recerca i he publicat diversos llibres. Col·laboro en el patronat de diverses fundacions i escric en els diaris La Vanguardia, Avui i ARA.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Educar és estimar incondicionalment les persones

Implica sentir-te concernit per les vides dels altres, estar disposat a servir-los, a compartir amb ells part de la teva vida, de les teves energies, dels teus coneixements i dels teus anhels. Has d’estar disposat a introduir-te en les seves vides per millorar-les, per plantar llavors de futur, fins i tot per qüestionar-les i posar-les en crisi. En aquest sentit, educar no és omplir un got sinó provocar un incendi interior.
2

L’educació de qualitat és la via millor d’augmentar les oportunitats vitals de les persones i d’assegurar la prosperitat i la justícia social de les nacions

L’educació és integral o no és. Integra reconeixement del mèrit i accés a noves opcions de vida (cognitiva, professional, intel•lectual, ètica i espiritual). La bona educació fa compatibles excel•lència i igualtat d’oportunitats i enlaira les nacions als paràmetres més preuats de les societats avançades de referència mundial.
3

L’educació representa un esforç i compromís col•lectius

Bàsicament dels pares, també de tots els agents de la societat i finalment de l’escola. L’educació només pot reeixir quan forma part central del contracte social o del projecte compartit de tots els agents d’un país.
Otras voces de la comunidad educativa
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
Jordi Porta Ribalta Jordi Porta Ribalta
President de la Fundació...
Voluntariat
Alejandro Paniagua Rodriguez Alejandro Paniagua Rodriguez
Mestre i Investigador Predoctoral...
Per una nova Economia Política de l'escola
Núria Perarnau i Soler Núria Perarnau i Soler
Bibliotecària
I les biblioteques?
Germà Bel Germà Bel
Professor d'Universitat
L'educació és de mètodes
Beatriz Ballestín González Beatriz Ballestín González
Professora associada i...
La importància del concepte de vinculació per comprendre els...

Más información