Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Santi Centelles
Santi Centelles
Director pedagògic editorial educativa

Sóc professor (especialitats Orientació educativa i Geografia i Història) en un institut de Sant Cugat. Comparteixo la meva feina docent amb la direcció del Departament de Pedagogia de l'editorial edebé, on sóc responsable de proposar elements d'innovació educativa per incorporar-los en els materials educatius (format paper i digital) i vetllar per l'adeqüació metodològica i didàctica de l'oferta educativa.

En els últims anys he iniciat un profund procès personal de reaprendre i "reinventar-me" que està començant a donar els seus fruits i em produeix una gran satisfacció personal i professional. És en aquest marc on neix el meu contacte amb la fundació Bofill.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Aprendre a escoltar

Observar els meus alumnes, escoltar-los, dialogar amb ells m'ha permés establir unes relacions molt normalitzades a la classe, que ha esdevingut un veritable espai de convivència i d'aprenentatge. Aquesta actitud em permet captar el fluxos d'interès que es produeixen en una classe per aprofitar-los o reconduir la meva pràctica a l'aula.
2

Un nou paradigma educatiu

Les aportacions de les neurociències, la volatilitat del coneixement, les noves fonts del coneixement... ens obliguen a canviar els esquemes educatius que hem fet servir al llarg de la nostra carrera professional. Això ens suposa un repte important (un petit entrabanc) però ens aporta "vida nova" i ens situa en unes condicions més normals i properes a la resta de professionals.
3

Més enllà d'un canvi metodològic

Situar els aprenentatges en contextos més reals i propers al món dels alumnes; aprofitar els entorns informals i no formals com a fonts d'aprenentatge; promoure l'autonomia emocional dels nostres alumnes; considerar les diferents intel·ligències presents a l'aula; treballar per projectes, PBL,... va molt més ennllà que un necessari canvi metodològic. Potser ara el canvi va de debó
Otras voces de la comunidad educativa
Rafael Bisquerra Rafael Bisquerra
Catedràtic d'Orientació...
Educació integral.
Josep Castillo Josep Castillo
professor i tutor de secundària i...
L'escola que no canvia el món el reprodueix i el justifica
Pedro de Haro Pedro de Haro
Director gerent Associació de...
Les colònies, escoles de convivència
Carme Bové i Romeu Carme Bové i Romeu
Responsable d'ensenyament al...
És imprescindible predicar amb l’exemple.
Natàlia Gomà Argilaga Natàlia Gomà Argilaga
Psicòloga social
Disseny d’una política pública de proximitat des de les...
Merche Garcia Villatoro Merche Garcia Villatoro
Educadora Social Directora de l...
La capacitat de compromís
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura

Más información