Sóc doctora en Psicologia i professora a la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra.
Las 3 cosas que he aprendido
1
Aprendre implica temps
La informació és accelerada i sorollosa, però el ritme del coneixement és lent. Per això, la relació docent ha de tenir temps per a la seva maduració. Un temps per a què l’alumnat enfronti el repte de sortir de la immediatesa i la superficialitat, i tingui ganes de plantejar-se qüestions que demanen aturar-se.
2
Ensenyar és ensenyar a pensar
L’acumulació d’informació sense criteri no serveix per a res. Quan ensenyem hem d’aprofitar el coneixement que estem impartint per a generar pensament. I una de les maneres és fomentant sempre la curiositat i el dubte: la curiositat perquè és una de les bases fonamentals per a la creativitat, i el dubte per què ensenya a diferenciar entre el que és opinió i el que és argument.
3
El coneixement ha de generar ciutadania
El coneixement és també la via per a la reflexió amb l’alumnat del tipus de societat que val la pena ser viscuda. Podem omplir a l’estudiant de coneixements específics en la seva parcel•la professional, però a les aules no només hi tenim els professionals del futur, sinó els futurs ciutadans. La progressiva fragmentació del coneixement empobreix la capacitat per a entendre la complexitat, un dels majors reptes de qualsevol ciutadà.
Otras voces de la comunidad educativa
Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...
Xavi Campos Marquès
Gerent Col·legi d'Educadores...
L’educació prepara per al futur (i per al present)
Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
Xavier Muniesa
Director Fundació Escola Vicenciana
Aprendre a "Emprendre"
Carles Monereo Font
Professor de Psicologia de l'...
Mai aprenem sols
Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur
Blai Sotos i Franco
Mestre
1- SON ELS INFANTS QUI APRENEN.