Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Ana Belén Colén Ráfales
Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
Vaig estudiar E.Infantil, i Psicopedagogia, i ja exercint de mestra i mostrant interès pels audiovisuals, em vaig posar a estudiar Comunicació Audiovisual a la UPF. Ara no fa massa que vaig acabar, i puc aplicar els coneixements apresos al CRP del Garraf, on hi sóc des d'aquest curs escolar en comissió de serveis.

The three things I’ve learned

1

El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula

El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula perquè sense aquesta mena d'interacció màgica que permet la confiança no es crearan les situacions ni els espais òptims per l'aprenentatge.
2

La renovació pedagògica ha d'estar vinculada a la dimensió social i cultural

Les converses de després dels àpats a l'escola hauríen de girar entorn una perspectiva cultural molt acurada i actualitzada que permetés a tots els docents encarrilar-se en la mateixa via. Aquesta dimensió cultural hauria d'impregnar el treball dels cicles i els claustres -dimensió social- per no acabar, com gairebé sempre passa, perpetuant estructures i espais obsolets i que no accepten la interacció entre els professionals sinó que actuen com mers transmissors d'una informació que té múltiples vies i canals de trobada no presencials.
3

Cal un replantejament de l'accés a la carrera docent

Després d'estudiar la diplomatura/grau de Magisteri ja pots treballar. La major part de les habilitats que apliquis com docent en l'aula estaran relacionades amb el bagatge del que un coneix sobre la pròpia tasca del docent. Els coneixements apresos durant la carrera passaran al pla secundari, i prevaldrà el coneixement de la figura docent que un coneix (el seu mestre a l'escola, el tutor de pràctiques, el mestre paral·lel,...). Per què passa això en la nostra tasca professional? Per què resulta tant difícil innovar?
Other voices from the educational community
Enric Garcia Torrents Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari
El model tradicional està caducat
Ismael Sanz Labrador Ismael Sanz Labrador
Director del Instituto Nacional de...
¿Cómo se destinan en España los recursos?
Ladislau Girona Flores Ladislau Girona Flores
Assessoria i Consultoria
Ethos-Passió
Xavier Gimeno Soria Xavier Gimeno Soria
Professor Titular d'...
La família d’origen és el primer plató on som protagonistes, o...
Cristina Fumadó Casals Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació
Maite Gorriz Farré Maite Gorriz Farré
Professora de matemàtiques
Una educació centrada en l'aprenentatge de l'alumnat...
Magda Minguet Magda Minguet
Professora secundària
Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre

More information